janfloor.reismee.nl

Meivakantie Engeland 28-04-08 t/m 02-05-2008

Deze week naar Engeland afgereisd. We gingen maandagmorgen 08.30 uur weg uit Nederland met de auto richting de Kanaaltunnel.
Dit is toch altijd weer iets aparts om mee te maken om op die manier onder de zee te reizen.
Na een comfortabele overtocht via de M20 naar Alhallows gereden. Dit is een plaatsje in Kent en hier was onze camping.
Na ingechekt te zijn en de spullen uitgepakt, zijn we over de camping gelopen om de boel te verkennen.
Omdat de weersvoorspelling voor dinsdag niet al te best was zijn we naar een overdekt winkelcentrum Bluewater geweest.
´s Middags klaarde het behoorlijk op en hebben een eindje gereden door de omgeving en Chatham bezocht.
Woensdag naar Leeds Castle bij Maidstone. Dit is een middeleeuws kasteel en de plaats waar Anna Boleyn haar jeugd heeft doorgebracht.
Anna Boleyn was 1 van de vrouwen van Henry VIII. Begin 20e eeuw is het gekocht en gerestaureerd door Lady Bailley tot wat het nu is.

Donderdag kwamen wij op het idee om naar Greenwich te gaan. Een klein plaatsje net even voor Londen.
Toen we kwamen aanrijden deed ik voor 2 uur in de parkeermeter maar achteraf bleek er meer te zien dus heb ik snel wat meer tijd aangevuld.
Het Observatory was heel interessant met uitleg over de tijd en plaatsbepaling op zee. Hier loopt ook de 0 meridiaan.
Daarna nog even het stadje doorgelopen. Dit is v.n. in Victoriaanse stijl en heeft een overdekte markt waar allerlei spullen worden verkocht.
Verderop waren de overblijvselen te zien van de enige theeklipper ter wereld 'Cutty Sark' die onlangs is afgebrand.

Dit alles is zeker de moeite waard om nog een keer te bezoeken.
Vrijdag zat de vakantie er al weer op en hebben wij Canterbury bezocht voordat we de Shuttle van 16.50 uur moesten halen.
Canterbury heeft een prachtig middeleeuws centrum met als hoogtepunt natuurlijk; Canterbury Cathedral. Dit was het pelgrimsoord in middeleeuws Engeland.
Om 23.00 uur waren we thuis en hebben genoten van een korte maar heerlijke week weg.

Peter

Heey familie Floor!

Leuk dat jullie ook een reislog hebben. Het is altijd wel leuk om de verhalen van bekenden te lezen. Zo te horen hebben jullie een prima vakantie gehad en veel van de omgeving kunnen zien. Is Greenwich niet de plaats waar de GMT vandaan komt? Ik ben wel benieuwd naar de rest van de foto's!

Groeten uit Milaan!
Peter